سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تازه های پزشکی

نظر

تزریق داروها نیاز به استفاده از سرنگ دارد و تزریق داروهای غلیظ و با ویسکوزیته بالا حتی با سرنگ و سوزن مشکل و دردناک است. خیلی از افراد از سوزن میترسند و زمان تزریق هم برایشان بیش از حد طولانی بوده و در آنها اضطراب شدیدی ایجاد میکند. اخیرا یک شرکت به نام Portal Instruments واقع در ماساچوست نوعی دستگاه تزریق کننده دارو ارائه کرده که انسان را به یاد فیلم های علمی تخیلی میندازد.

تکنولوژی استفاده در این دستگاه به توسط دکتر یان هانتر از انستیتوی تکنولوژی ماساچوست MIT ابداع شده و در آن دارو که به شکل مایع است بصورت یک جت با سرعت بالا و به قطر یک تار موی انسان درمیاید. به این ترتیب دارو تحت فشار بسیار زیاد به سمت پوست پرتاب میشود و با سرعت 200 متر در ثانیه پوست را سوراخ کرده و به درون آن نفوذ میکند.

با کمک این وسیله میتوان مایعی با حجم یک سی سی را در مدت سه دهم ثانیه تزریق کرد. سرعت تزریق به حدی است که بیمار احساس خاصی نداشته و بجای احساس درد نوعی قلقلک در محل تزریق را حس میکند.

تزریق دارو برای کودکان کار سختی است. در بسیاری موارد تزریق دارو تنها موقعی است که کودک میبیند فرد دیگری موجب بروز درد در او میشود و از این کار ناراحت میشود. با استفاده از این تزریق کننده میتوان با راحتی بسیار بیشتری تزریقات بچه ها را هم انجام داد.